dinsdag 22 mei 2018

Zeeklassen 2018 dag 1: we zijn vertrokken!

We zijn vertrokken!

Dag 1 van de zeeklassen zit erop en wat hebben we genoten!
Rond de klok van 8 wuifden een massa mama's, papa's, broers en zussen ons uit en reden we richting de kust. Het verkeer was behoorlijk druk, maar onze vriendelijke buschauffeur Gert bracht ons veilig en wel naar onze eerste halte, onze picknickplaats. We vulden onze maagjes en namen een korte plaspauze om vervolgens nog een klein uurtje te rijden richting Ieper, onze eerste echte halte.
In de Lakenhallen van Ieper bezochten we Flanders Fields museum. Wat waren we onder de indruk van alles wat onze voorouders moesten meemaken tijdens de Grote Oorlog.

Na het museum bezochten we de Menenpoort waar ontzettend veel namen te vinden waren van alle vermiste Engelse soldaten. Vervolgens reden we richting Tyne Cot, een indrukwekkende begraafplaatsen van gesneuvelde soldaten tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Vlakbij Tyne Cot bezochten we de indrukwekkende Ijzertoren en de Pax-Poort. We bezochten de top van de toren. De meesten onder ons gebruikten de lift maar enkele moedige Dommelbruggers namen de 462 trappen om dan te genieten van het prachtige uitzicht.

Het was de hoogste tijd om terug onze bus in te stappen want de Loopgraven, één van de toppunten van onze eerste dag, zouden al om 16.30 uur sluiten. Onder een stralende zon bezochten we de loopgraven aan de voet van Ijzer.

Onze magen begonnen te knorren. Tijd om richting ons hotel te rijden. Na een uurtje kwamen we aan. We verdeelden de kamers en genoten van het lekkere eten! Vooral het dessertenbuffet was erg in trek!

Om ons eten te laten zakken kon een mooie strandwandeling niet ontbreken. Wat waren we gelukkig om de zee eindelijk te zien! Heerlijk!

Terug in onze kamers namen we een verfrissende douche, keuvelden nog wat op de kamers en rond 22 uur gingen de oogjes dicht. Slaapwel mama en papa!

Foto's posten via de blog verloopt heel moeizaam. We trachten ze via de Facebookpagina van de school te posten.