woensdag 21 mei 2014

zeeklassen woensdag 21 mei 2014

Vanmorgen startten we de dag met een frisse wandeling naar het strand. Daar deden we enkele leuke ochtendspelletjes op vrolijke muziek. Van zo'n gezonde zeelucht krijg je heus veel honger maar dat is geen probleem want in Duinse Polders is het ontbijt super uitgebreid en héééél lekker.
Om 10 uur namen we vlak voor ons hotel de tram naar het station van Blankenberge en spoorden dan verder naar het mooie Brugge. Eerst beklommen we de 366 trappen van het Belfort. We hadden geluk want we waren net boven toen de beiaard luid begon te klinken. Een hele belevenis hoor! Daarna maakten we een tochtje op de Reien, zo zagen we vele prachtige gebouwen uit Brugge van heel dichtbij. Ook mochten we het schrijn van het H. Bloed in de Bloedbasiliek van heel dichtbij bekijken. Iedereen was heel ingetogen en we kregen daarvoor ook een gemeende pluim van de kerktoezichters. 's Middags haalden we ons lunchpakket boven en nadien was er nog even tijd om te ontspannen in een leuk speeltuintje midden in het stadscentrum. Om half drie namen we de trein terug naar Blankenberge en vandaaruit reisden we met de tram verder naar Zeebrugge voor de boottocht met de Euroline. Jammer dat het toen begon te regenen, maar gelukkig konden we schuilen op de boot. De gids gaf uitgebreid uitleg over de haven en op het scherm kon je de uitleg en reisroute goed meevolgen. Maar in de haven zelf was er 'live' veel te bewonderen: reuze hoge containerschepen, grote cruiseschepen, baggerboten en nog veel meer. Het was een heel leerrijke ervaring. 's Avonds was er sportactiviteit: minigolf, tennis of voetbal. Een douche was een aangename verfrissing na zo'n inspannende dag. Om 10.30 lag iedereen onder de wol, oogjes dicht en snaveltjes toe ... Morgen vertellen we weer meer!

klik hier voor meer foto's