Co-teaching in het vierde leerjaar. Bij co-teaching werken meester Wouter en meester Luc meestal in één klaslokaal als gelijkwaardige partners
samen om zoveel mogelijk leerlingen de doelstellingen van een les of een lessenpakket te
laten halen. Zo werken we op dinsdag via het principe van station-teaching. Hier wordt de klas in 6 groepen gesplitst. Ieder groepje krijgt een andere opdracht die ze gedurende 30 minuten moeten uitvoeren. Dit wordt voor hen gevisualiseerd door de time-timer. Het kan zijn dat ze zelfstandig moeten werken of in een groepje of dat ze instructie krijgen van de meester. Op deze manier kunnen we heel kort op de bal spelen wanneer er zich problemen voordoen in de klas.
We zullen een voorbeeld geven van vorige dinsdag.
groep 1: begrijpend lezen (groepswerk)
groep 2: staartdelingen (uitleg door meester)
groep 3: WO (korte instructie en daarna zelfstandig werk)
groep 4: Stelopdrachten (zelfstandig werk)
groep 5: bewerkingen(zelfstandig werk)
groep 6: inoefening spelling (zelfstandig werk)
klik
hier voor enkele foto's van station teaching.
klik
hier voor enkele foto's van WO.